Opzegdienst bij overlijden

Opzegdienst bij overlijdenOpzegdienst grote hulp voor nabestaanden

Om vervelende taferelen te voorkomen na het overlijden van een familielid, partner of goede vriend is de Opzegdienst in het leven geroepen.

Deze Oproepdienst is in het leven geroepen om lopende abonnementen op te zeggen en neemt de nabestaanden een hoop werk uithanden.

Ontstaan van de opzegdienst

Roeland Coopman (oprichter) heeft bij het overlijden van zijn opa zelf ondervonden dat het erg lastig kan zijn om de abonnementen van een overleden persoon op te zeggen.

De bedrijven willen hun klanten liever niet verliezen en maken het daarom vaak zo moeilijk mogelijk om een abonnement op te zeggen en daar ondervinden de nabestaanden vaak grote hinder van. Daarnaast hebben ze allerlei callcenters die vaak de antwoorden niet direct weten of onderbezet zijn, waardoor het erg lang kan duren voordat er eindelijk iemand aan de lijn komt die de klant kan helpen.

Hoe werkt de opzegdienst?

In plaats van bij elk bedrijf apart alle gegevens door te moeten geven kan er nu voor de Opzegdienst worden gekozen.

Door één keer alle benodigde gegevens in te vullen kan de Opzegdienst de nabestaanden een hoop werk uit handen nemen. Door een kopie van de overlijdensakte en van het legitimatiebewijs op te sturen naar de Opzegdienst kunnen ze aan de slag en nemen ze het vervelende werk uit handen. Nabestaanden kunnen zelf aanvinken bij welke bedrijven er een abonnement opgezegd dient te worden.

Restitutie abonnementskosten bij overlijden maakt opzegdienst zeer voordelig

De Opzegdienst zal altijd om een restitutie van het resterende bedrag vragen wanneer een abonnement vooraf betaald is.

De Opzegdienst weet precies bij welke abonnement dit het geval is dus ze zullen hier dan automatisch om vragen. Met deze restitutie vallen de kosten van de Opzegdienst soms al erg eenvoudig terug te verdienen. Zeker aangezien de nabestaanden normaal enkele maanden wachten met het opzeggen van de verschillende abonnementen. Door tijdig de Opzegdienst in te schakelen kan het abonnementsgeld voor deze extra maanden eenvoudig bespaard worden waardoor de klant uiteindelijk zelfs goedkoper uit kan zijn dan zonder de Opzegdienst.

Papierwerk bij overlijden

Zoals gezegd neemt De Opzegdienst de nabestaanden een hoop werk uit handen. De opzegdienst ontvangt  eenmalig de gegevens en gaat vervolgens zelf aan de slag om de abonnementen op te zeggen.

Gepubliceerd/update op 6 september 2010

Schrijf als eerste een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.